Az amerikai vásárlási szokások hosszú évek óta világszinten is kiemelkedőek, és az idő előrehaladtával egyre csak növekedtek. Míg a nyolcvanas években az átlagos amerikai évente mindössze tucatnyi ruhadarabot vásárolt, ma már ez a szám eléri a hatvannyolcat, miközben a ruhákra fordított kiadások a jövedelem százalékában drasztikusan csökkentek. Ez a tendencia részben annak köszönhető, hogy a termékek olcsóbbá váltak, viszont gyakran a minőség is romlott.
Az Egyesült Államok fogyasztása meghatározó a gazdasági növekedés szempontjából, hiszen a GDP közel 70%-át teszi ki, sőt, az amerikai háztartások vásárlásai a globális fogyasztás jelentős részét adják. Az elmúlt évtizedekben a fogyasztói viselkedést és a trendeket különböző tényezők formálták: a járvány alatti kiadáscsökkentés és spórolás például ideiglenesen megváltoztatta a vásárlási mintázatokat, ráadásul új szokások, például az online bevásárlás és az otthoni edzés is előtérbe kerültek.
Az egyre gyorsabbá váló fast fashion, a jobban elérhető külföldi webáruházak, valamint az amerikai importrajongás – például Kínából származó olcsó termékek révén – új kérdéseket vetnek fel az áruk hozzáférhetőségéről, az iparágak jövőjéről, illetve a fogyasztói társadalom fenntarthatóságáról. Az internetes vásárlás könnyedsége, a gamifikált alkalmazások és a fogyasztói függőség kialakulása tovább fokozza az áruk iránti keresletet.
Aktuálisan komoly változások előtt áll az amerikai piac: az importtarifák emelkedése, a vámmentességek megszűnése és az árnövekedés várhatóan átrendezheti a fogyasztási szokásokat. A kérdés az, hogy ezek a lépések ténylegesen visszafogják-e majd az amerikai vásárlási kedvet, és vajon tényleg elindul-e egy tartós minőség felé fordulás, vagy a mennyiség továbbra is fontosabb marad a fogyasztók számára.