Kiemelkedő stratégiai változás körvonalazódik a grafikus kártyák piacán: az AMD egy korábban nem látott zsenialitással készül a csúcskategóriás GPU-k meghódítására az RX 10000-es sorozattal. Az új irány egyik fő sarokköve, hogy újra egységes architektúrát vezetnek be a fogyasztói és üzleti szegmensben, amivel rugalmasan igazodhatnak a piaci kereslethez.
Napjaink egyik legnagyobb problémája, hogy a játékfejlesztők egyre inkább a mesterséges képszámnövelő és felbontásfelskálázó technológiákra (mint a DLSS4 vagy FSR) támaszkodnak, ahelyett hogy optimalizálnák a szoftvereiket. Ez oda vezetett, hogy még a legújabb, legdrágább grafikus kártyák is csak alacsony natív képkockaszámot produkálnak bizonyos játékokban, mint például a Borderlands 4, komoly input késleltetést okozva.
Közben az Nvidia a gyenge kereslet miatt árcsökkentésre kényszerül – a legújabb RTX 5070Ti kártya először elérhető gyártói áron, ráadásul ajándék játékkal együtt. Ez a dinamikus piaci környezet jelentősen megváltoztathatja az erőviszonyokat a következő generációs hardverek piacán.
A videó sorra veszi az AMD múltbeli hibáit a csúcskategóriában, különösen a Radeon R9 295X2 kudarcát. Az új UDNA struktúra és az MCM chipletdizájn lehetőségei ugyanakkor egy olyan stratégiára utalnak, amely kiküszöböli a korábbi buktatókat, miközben nagyobb rugalmasságot ad a gyártónak az AI és gaming piac kiszolgálásában.