A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 24 perc

AMD FSR Redstone: Ígéretes jövő, de jelenlegi kihívásokkal

Az AMD új FSR Redstone technológiája fejlettebb képi minőséget ígér, de a keretgenerálás egyelőre technikai kihívásokkal küzd. Megnéztük, miben újul meg a rendszer, és milyen kérdések maradtak nyitva.

Az FSR Redstone bemutatkozása során az AMD új korszakot ígér a játékosok számára, de az első tapasztalatok szerint a fejlesztések bizonyos kulcsfontosságú elemei, különösen az új keretgenerálás funkciója, nem működnek hibátlanul.

Sok felhasználó várta, hogy az AMD technológiája végre utoléri az Nvidia vezető megoldásait, azonban az FSR Redstone keretgenerálás problémái – például a nem megfelelő frame pacing – továbbra is jelen vannak, annak ellenére, hogy egy új, gépi tanuláson alapuló modellről van szó.

Bár a Redstone keretgeneráció fejlettebb képi minőséget nyújt az előző, „analitikus” modellel szemben, a tesztelt játékok többségében akadozó, szaggatott játékmenetet eredményez, ami különösen nagy képfrissítési frekvenciájú monitorokon szembeötlő.

A Redstone további újdonságai – ray regeneration és radiance caching – kizárólag az RDNA4 architektúrán és az RX 9000 szérián érhetők el, kizárva ezzel a régebbi Radeon GPU-k felhasználóit az új gépi tanuláson alapuló funkciókból.

A videó kiemeli a különbségeket az AMD és az Nvidia megoldásai között, valamint számos játékpéldán keresztül érzékelteti, hol ütköznek problémákba az AMD újdonságai, és milyen vizuális előrelépések történtek a részletek, például az árnyékok és a mozgó objektumok interpolálása során.

Felmerül a kérdés, vajon meg tudja-e az AMD végre oldani a frame pacing problémákat, és hogy a Redstone fejlesztései mikor lesznek valóban elérhető és mérvadó előrelépések a játékosok széles köre számára.