A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 12 perc

AMD és Nvidia kártyák: Trükkös marketing és piaci taktikák a középpontban

Friss tech hírek az AMD és az Nvidia új GPU-król, piaci taktikáikról, a Windows 11 USB tanúsítási programjáról és egy különös videokártya-botrányról.

Az aktuális heti tech hírekben középpontba kerül az AMD új középkategóriás videokártyáinak, az RX 9060 XT 8GB és 16GB modelleknek a megjelenése, melyek 2025-ben kerültek piacra. A tartalom rávilágít arra, miként terelik el a gyártók a figyelmet a grafikus kártyák valós teljesítményének objektív megítéléséről, helyette inkább a marketing és a forgalmazási stratégiák kerülnek fókuszba.

Különös hangsúlyt kap az AMD és az Nvidia hasonló, kritizálható piaci magatartása, amelynek célja, hogy a kevésbé tájékozott vásárlókat befolyásolja, például az azonos elnevezésű, de eltérő memóriakapacitású modellek bevezetésével. Izgalmas kérdéseket vet fel a tesztpéldányok kiadásának korlátozása, valamint az, hogy a korai tesztekben milyen képet festenek a különböző verziók.

A videó kitér arra is, hogy a GPU piac kínálata hogyan változik, mennyire hozzáférhetők a készletek, mik a vásárlók szempontjai a jelenlegi árazási trendek mellett, és hogyan alakíthatják ezek a fejlemények hosszabb távon a használt VGA-k piacát is.

Egyéb érdekes témák közé tartozik a Microsoft új Windows 11 tanúsítási rendszere, melynek célja az USB szabványok egységesítése, illetve a laptopok és egyéb eszközök minősítésének új irányelvei. Hátteret nyújtó történetek is megjelennek, például egy nagy értékű videokártya-cserebotrány esete a Microcenternél.