A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 13 perc

AMD és Nvidia csatája: RX 9070 XT vs. RTX 5080 a Battlefield 6 alatt

Processzor- és grafikus kártya-korlátos helyzetek, pályák közötti különbségek, valamint a GeForce többletterhelés hatása: így teljesítenek a legújabb AMD és Nvidia kártyák a Battlefield 6 nyílt bétájában.

A Battlefield 6 nyílt béta tesztje kiváló alkalmat teremtett arra, hogy összehasonlítsuk, hogyan teljesít az AMD Radeon RX 9070 XT és az Nvidia GeForce RTX 5080 ebben az erősen processzorigényes játékban. A videó során részletesen bemutatják, milyen hatással van az úgynevezett GeForce GPU-többletterhelés a teljesítményre, és miként változnak az eredmények eltérő beállítások és felbontások mellett.

Felmerül a kérdés, mennyire számítanak a CPU-korlátok ezen kártyák összevetése során, és meglepő tapasztalatok születnek – főleg alacsonyabb beállításoknál, amikor a CPU nagyobb szerephez jut. Az is kiderül, hogy különböző pályákon, például az Empire State vagy Liberation Peak térképeken is eltérések mutatkoznak a két kártya között, amelyek akár 5-16% közötti teljesítménykülönbséget eredményezhetnek.

Megvizsgálják, mi történik gyengébb processzorokon, illetve amikor mainstream GPU-k (pl. Radeon RX 9060 XT, GeForce RTX 5060 Ti) kerülnek a rendszerbe. Az eredmények rámutatnak a grafikus kártyák és processzorok együttműködésének komplexitására, különösen az adott játékbeli környezetek és beállítások függvényében.

A videó végig kérdéseket vet fel a GPU-k valós teljesítményéről, a benchmarkok eltérő eredményeiről, és arról, hogy a CPU vagy a GPU jelent-e komolyabb szűk keresztmetszetet a Battlefield 6 alatt. Külön érdekesség, hogy a pályaválasztás milyen mértékben befolyásolhatja a végeredményt, így akár két teszt között is fordulhat a két kártya közötti rangsor.