Az Amazon hosszú éveken át hatalmas bevételt termelt, mégis folyamatos veszteségeket könyvelt el. Sokan kételkedtek abban, hogy a cég valaha is jelentős nyereséghez jut. Jeff Bezos vezetése alatt az elsődleges cél nem a rövid távú profit, hanem a piac teljes uralása és a hosszú távú növekedés volt.
Az internetes kereskedelem mellett az Amazon folyamatosan új iparágakba tört be: az élelmiszer-szállítástól kezdve a divaton, televíziós műsorgyártáson, adatközpontokon, egészségügyön át szinte minden területre kiterjesztette befolyását. Stratégiájuk része volt, hogy termékeiket és szolgáltatásaikat sokszor veszteséggel vagy önköltségen kínálták, a megszerzett nyereséget pedig azonnal visszaforgatták fejlesztésekbe.
Az Amazon rendkívüli növekedését egy forradalmi ötlet táplálta: az AWS, vagyis az Amazon Web Services. Ez a felhőalapú szolgáltatás nemcsak az Amazon számára jelentett megoldást az óriási adatmennyiség kezelésére, hanem más cégek számára is alapinfrastruktúrát nyújtott az internet működéséhez. Habár az AWS eredetileg kis részét képezte a cég bevételeinek, sokkal nagyobb arányban járult hozzá a haszonhoz.
Az Amazon egyedülálló finanszírozási módszereiről is szó esik: a cég alig használt fel tőkebevonást, helyette döntően adósságból (kötvényekből, banki hitelekből) fedezte növekedését. Ez különösen érdekes például a Google vagy Airbnb tőkealapú stratégiájához képest.
Feszegeti a videó azt a dilemmát is, hogy vajon az Amazon elért piaci dominanciája mennyire fenntartható, illetve hogyan változott meg a cég fókusza Andy Jassy vezérigazgatói kinevezésével. Érdekes kérdéseket vet fel arról is, hogy a vásárlók mennyire érzékelik ma még előnyösnek az Amazon szolgáltatásait, illetve milyen kockázatok leselkednek a cég hosszú távú sikereire.