A dokumentumfilm betekintést nyújt az Amazon működésének kulisszái mögé, kiemelten vizsgálva, hogy az online óriás milyen módszerekkel tartja fenn piacvezető helyzetét a globális kereskedelemben.
Felmerül, hogy mennyiben járul hozzá az Amazon üzleti gyakorlata az árak folyamatos emelkedéséhez mind Európában, mind az Amerikai Egyesült Államokban. Egykori menedzserük, bár névtelenséget kér, részletesen beszámol a vállalat belső tárgyalási technikáiról, melyek révén a partnereket komoly nyomás alá helyezik.
Riporterek különféle nézőpontokat mutatnak be, többek közt német családi vállalkozások és márkafüggetlen elemzők tapasztalatain keresztül. A kiemelt témák között szerepel a ‘buy box’ rendszer szerepe és az, hogy milyen következményekkel jár, ha a kereskedők alacsonyabb árat kínálnak más platformokon.
A műsor kitér az antitröszt-vizsgálatokra, valamint az új európai szabályozások – például a Digital Markets Act – jelentőségére is, ami a technológiai óriások versenyszabályait igyekszik átalakítani.
Érdekes kérdéseket vet fel a kisvállalkozók túlélési stratégiáiról, az online és offline értékesítési csatornák közötti különbségekről, valamint a márkatulajdonosok saját márkáik feletti kontrolljának elvesztéséről az Amazon platformján.










