A Retro Hour Podcast 507. epizódja bővelkedik izgalmas retro gaming és tech témákban. A műsorban szó esik egy soha meg nem valósult Nintendo NES dizájnról, amely akár az Atari 2600 stílusában is napvilágot láthatott volna. Az adás idéz egy friss Video Game History Foundation panelt, ahol kiderül: a Nintendo Amerikába szánt konzolja eredetileg egészen más külsőt is kaphatott volna, és a 80-as évek eleji piac összeomlása alapjaiban határozta meg a végleges formát.
Az Xbox 360 vezérlő klasszikusát is újragondolják, hiszen egy új, minden részletében modernizált, kompatibilis kontroller jelenik meg, amely a régebbi géppel és új eszközökkel egyaránt működik. Ez kiváló hír azoknak, akik elhasználták eredeti 360 irányítóikat, de a megszokott formavilágnál maradnának.
A beszélgetés külön kitér az emulációs világ dzsungelére is: az Exodos-projektről részletesen beszél Exo, ennek révén rengeteg, már kereskedelmi forgalomban nem elérhető klasszikus mentése és hozzáférése válik lehetővé. Szóba kerül a játékmegőrzés és a globális közösség szerepe, valamint a technikai kihívások – például az eltérő hardverek emulációja.
A hallgatók megismerhetik a Dreamcast Game Jam újdonságait is: szó esik arról, milyen kreatív fejlesztői kihívásokat hoznak ezek az alkalmak, és hogy a közösségi játékgyártás miként lendíti fel a retro platformokat. Emellett bemutatnak egy új Codemasters archívumot, ahol 179 klasszikus játék válik böngészőből elérhetővé: például Cannon Fodder, Micro Machines vagy Pete Sampras Tennis több platform-verzióban is játszható.
Röviden felvillantják a Ridge Racer GBA portjának technikai bravúrját, illetve bemutatják az újonnan megjelenő Trigger Happy című könyvet, amelyben egyszerre történelmi és vizuális betekintést nyújtanak a videójáték-kontrollerek világába. Az adás végén pedig szó esik egy Duke Nukem 3D voxeles újragondolásról, és a közösségi támogatás fontosságáról is gondolkodnak.










