Alex Johansson különleges játékkészítői útjáról mesél, aki alternatív, gyakran kísérleti játékvezérlőivel és innovatív játékötleteivel vonja be a közönséget. Az interjú során kiderül, hogyan indult el a játékfejlesztés világában, sőt, betekintést nyerhetünk abba is, hogyan formálták gyermekkorának játékélményei a kreativitását és hozzáállását a digitális szórakozáshoz.
Az alternatív vezérlők – például a Muppet Boxing vagy a „Vaccination” – társadalomban betöltött szerepe is fókuszba kerül, miközben felmerül az a kérdés, vajon miként tehetnék a játékokat még elérhetőbbé a szélesebb, akár idősebb vagy speciális igényekkel rendelkező közönség számára. Alex külön hangsúlyt fektet arra, miért fontos, hogy a játékipar ne csak megszokott kontrollerekben gondolkodjon.
A beszélgetés megérinti a Flash játékok és a „bedroom programmer” korszak szabadságát, valamint a játékmegőrzés kihívásait is. Megjelennek kulisszatitkok arról, hogyan lehet hétköznapi tárgyakból játékvezérlőt építeni, és hogyan formálódik egy alkotó pályája a klasszikus játékélményektől a korszerű technológiák kihívásaiig.
Szó esik arról, miként kapcsolható össze a játékfejlesztés a rádióamatőr közösségekkel és a Morse-kóddal, illetve hogy milyen jelentősége lehet annak, ha a fejlesztők a játékokat a demográfiai változásokra, például az idősödő társadalom igényeire szabják.