Egyre több hirdető fedezi fel, hogy a fizetett, közösségi média platformokon túl további lehetőségek is rejtőznek a forgalomvásárlás világában. Olyan alternatív hirdetési helyszínek kerülnek szóba, mint a Reddit for Business, a Quora vagy a Taboola, ahol szintén hatékonyan lehet elérni releváns célközönségeket.
Felmerül a kérdés, mely platform milyen eredményt hoz, mennyire egyszerű a kampányok kezelése, és milyen beállítási lehetőségek támogatják a hirdetőket – például célzás érdeklődés, lokáció alapján vagy éppen az elhelyezések testreszabásával. Az említett csatornák különféle optimalizálási opciókat kínálnak; szó esik arról is, hogyan válaszd ki a legjobb formátumot vagy célzást, illetve miként tesztelj költséghatékonyan többféle megoldást.
Kritikus szempontként jelenik meg, hogy sokan a Google vagy Facebook hirdetések mellett már igyekeznek új, feltörekvő platformokat is kihasználni – hiszen előfordulhat, hogy más közönségeken keresztül olcsóbban juthatnak konvertáló forgalomhoz. Izgalmas kérdés: valóban jobban konvertálnak az alternatív csatornák, vagy csak más típusú felhasználókat érhetsz el rajtuk?