Egy fiktív sci-fi valóságban játszódó túlélőjáték kerül górcső alá, melyben a játékos egy idegen, sugárfertőzött bolygón rekedt bányász, Yan Dolski szerepét veszi fel. Az alaphelyzet nem csupán a halálos környezet jelentette kihívásról szól: sokkal inkább arról, hogy miként birkózik meg valaki saját alternatív énjeivel, akiket életének különböző döntései hívtak életre.
A történet különlegessége, hogy a multiverzum-elméletre épülő mechanika révén különböző, markánsan eltérő személyiségű „alteregókat” hozhatunk létre, akik nem csupán más kompetenciákkal, de egyedi traumákkal és emlékekkel is rendelkeznek. Ezzel párhuzamosan humoros és sötét pillanatok váltják egymást, hiszen minden új „én” újabb problémákat és érzelmi kacskaringókat visz a csapat dinamikájába.
A menedzsment és túlélési aspektusok keverednek: időjárási viszontagságok, erőforrás-menedzsment, moduláris bázisépítés és állandó logisztikai döntések színesítik a játékmenetet. A bázis mozgatható, a napfény halálos, és minden apró dilemma vagy baleset drámaian befolyásolhatja a túlélést.
Külön figyelmet kap az önreflexió: a játék során visszanézhetjük a döntéseinket, feltérképezve, hogyan vezettek el minket bizonyos alternatívákhoz. Az elhangzott dialógusok, a hangulatfestés és az audiovizuális világ is jelentős hangsúlyt kap, mind-mind hozzájárulva az elidegenítő, mégis ismerős atmoszférához.
Felmerül a kérdés: milyen lenne, ha minden múltbeli döntésünkkel szembesülnénk, és együtt kellene dolgoznunk – olykor szó szerint egymással civakodva vagy együttműködve – saját magunk hasonmásaival egy ellenséges világban?