Az Overtime Arcade csatorna műhelyének hangulatában bontakozik ki az epizód, ahol Charlie többféle arcade játékhoz és hardverhez kapcsolódó projektbe enged betekintést. A háttérben monitor-tesztek zajlanak, valamint egy Atari Star Wars kabinet felújítása is szóba kerül, de az epizód fókusza másfelé terelődik.
Az adás középpontjában a Sega 1988-as Altered Beast című játéka áll, amelyet most az eredeti, System 16 arcade hardveren próbálhatunk ki. Charlie megosztja a játékhoz fűződő személyes emlékeit, kiemelve, milyen nagy hatással volt rá a játék annak idején, különösen a Sega Genesis konzolon töltött első pillanataiban.
Részletesen ismerteti, hogyan kerül a játékkártya a megfelelő arcade szekrénybe, hogyan állítja be a DIP kapcsolókat különféle játékmódokhoz, nehézségi szintekhez vagy éppen játékosszámhoz. Megmutatja azt is, milyen különbségek és érdekességek vannak a Jamma és Sega System 16 rendszerek között, és milyen átalakítókat használnak ezekhez.
A rendhagyó végigjátszás nem a kompetitív játékélményt nyújtja, hanem inkább a játék bemutatását célozza, kiemelve a változatos karaktertranszformációkat, a power-up rendszert, valamint a főellenség harcok menetét minden szinten. Felmerül a történet hátterének kérdése is: milyen mitológiai alapokkal és karakterekkel dolgozik az Altered Beast világa?
A videó során összekapcsolódik a klasszikus videojáték-kultúra, a retro hardver iránti rajongás és a technikai háttérmunkák világa, így nemcsak a játékélmény, hanem az arcade restaurációs hobbiközösség mindennapjai is fókuszba kerülnek.