Ebben a pszichológiai horrorjátékban egy posztapokaliptikus világban találjuk magunkat, ahol az emberek, ha elalszanak, egyszerűen eltűnnek, maguk után csak árnyakat hagyva. A történet középpontjában Kaya, egy fiatal nő áll, aki az utolsó város lakóival próbál túlélni és ébren maradni különböző, egyre kétségbeesettebb módszerekkel.
A világ, amelyben játszódik a játék, tele van szürreális, pszichedelikus vizuális elemekkel és lehangoló hangulatot árasztó helyszínekkel. A játékosnak lehetősége van felfedezni, miként próbálnak meg az emberek úgynevezett növényi főzetekkel, illetve más, extrémebb útvonalakon harcolni a ‘hush’ nevű veszéllyel szemben, miközben különféle frakciók (mint a DTM vagy a machinisták) is saját túlélési stratégiáikat követik – mindegyikük meg van győződve arról, hogy a saját módszerük az egyetlen helyes út.
A mechanikák között leginkább séta, felfedezés és néha menekülési vagy lopakodási szakaszok váltják egymást. Útközben többféle gyűjthető tárggyal találkozhatunk, például hangszalagokkal és mikrofilmtekercsekkel, amelyek a világ előzményeibe engednek betekintést. Eközben folyamatosan kérdéses marad, hogy a folyamatosan romló mentális állapot mennyiben határozza meg, mi valóságos és mi csak hallucináció.
Érdekes kérdéseket vet fel a túlélés, az elme határai és a közösségek széthullása, miközben a városban uralkodó frakciók különböző reakciókat adnak a végső fenyegetésre. A történet gyakran hagyja, hogy a játékos maga értelmezze, pontosan mi is történik, különösen a pszichedelikusabb részeknél.










