Középpontban egy újabb sci-fi túlélő horrorjáték áll, amely szorosan kötődik az Alien franchise-hoz, és érezhetően inspirálódott a 2014-es Alien Isolation sikeréből. A történet egy szokványos űrkalanddal indul, ahol egy keménykötésű űrgárdista főhős egy gyanús vállalati összeesküvés nyomába ered. Bár a készítők láthatóan sok utalást építettek be az Isolation atmoszférájából, a valódi játékmenet inkább az akciódús Colonial Marines-re emlékeztet.
A világban történő felfedezés során folyamatosan vissza kell térni régi helyszínekre új eszközök vagy kártyák segítségével, miközben állandó harc dúl a túléléshez szükséges erőforrásokért. Az ellenséges idegen lények ugyan jelentik a fő fenyegetést, de igazán változatos ellenfelekre nem kell számítani: az összecsapásokat inkább a forrásmenedzsment és néhány kellemesen feszült védekezési szegmens teszi érdekessé.
Bár grafikailag nem emelkedik ki a mezőnyből, sikerrel visszaadja a franchise jellegzetes retrofuturista hangulatát. Az FPS- és túlélő horrorelemek kiegyensúlyozottan váltakoznak, a fegyverek és a játékmenet pedig elég szórakoztatóak ahhoz, hogy a rövidebb játékidő is élvezetes maradjon. Mindemellett a VR-eredet sok helyen tetten érhető az irányítás és a felület kialakításában.
Az alkotók inkább a hangulat megteremtésére és a felfedezés örömére helyezték a hangsúlyt, semmint a történet mélyítésére vagy újításokra. Kérdésként merül fel, hogy milyen irányt vesz a sorozat második része, és vajon sikerül-e majd jobban elmélyíteni a világot, illetve pótolni a most elmaradt tartalmat és ellenségváltozatokat.