Alex Schultz, a Meta marketing- és elemzési alelnöke izgalmas gondolatokat oszt meg a modern marketing kihívásairól és evolúciójáról. A beszélgetés egy provokatív kérdéssel indul: vajon ideje lenne elengedni a ‘performance marketing’ fogalmát, amely évtizedek óta meghatározza az iparágat? Kiderül, honnan ered ez a megközelítés, és milyen kritikákat kap napjainkban.
Fókuszba kerül, hogy a marketing alapelvei tulajdonképpen időtlenek, csak az eszközök fejlődnek. A marketing minden formája képes teljesíteni, ha jól alkalmazzák – legyen szó klasszikus hirdetésekről vagy a legújabb digitális megoldásokról –, de a valódi hatás elérése nagyon nehéz feladat. Felmerül, hogy miért olyan nehéz ma kreatívnak lenni, és hogyan akadályozza meg a túlzott mérhetőségi kényszer a merész ötleteket.
A beszélgetés rámutat arra, milyen fontos a kreatív és az adatvezérelt gondolkodás összehangolása. Példákon keresztül elemeznek sikeres márkákat, amelyeknek sikerült ezt az egyensúlyt megtalálni. Szóba kerülnek az új eszközök, mint például az AI, és azt is boncolgatják, hogy miként változtathatják meg ezek a technológiák a marketing jövőjét, illetve milyen szerepük lehet az ügynökségeknek a folyamatosan alakuló világban.
Érdekes kérdéseket vetnek fel azzal kapcsolatban, hogyan lehet egy egyszerre komplex és nem lineáris vásárlói utat mérni, hogyan érdemes kezelni a marketing késleltetett hatásait, és mi lesz a márkahűséggel egy minden korábbinál inkább adatalapú jövőben? Felmerül az is, miként tud egy vezető támogató, ugyanakkor innovatív vállalati kultúrát teremteni, ahol helye van a kudarcoknak is.