A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 6 perc

Airwolf: a kíméletlen Commodore 64-es kihívás

Az Airwolf egy Commodore 64-es klasszikus, amely legendás nehézségével bátorítja a kitartó játékosokat, és nosztalgikus hangulatával ragad magával.

Az Airwolf 1985-ös Commodore 64-es játék egy felejthetetlen, legendás helikopteres kihívás. A fejlesztésért az Elite Systems felelt, míg a programozást Neil A. Bait, a látványvilágot Chris Harvey, a zenét pedig Mark Cooksey készítette el, a jól ismert tévésorozat főcímdalának feldolgozásával.

A játékos egy high-tech helikopter pilótájaként próbál meg öntudatlan tudósokat kimenteni, miközben szűk barlangok, folyamatos veszélyek és nem kevés frusztráció vár rá. Kiemelkedően színes grafika és figyelmesen megtervezett animációk szippantják be a játékost, a hangok pedig az ikonikus zene mellett látványos effektekkel teremtik meg a hangulatot – de mindezt kíméletlen nehézség árnyékolja be.

A barlangrendszerek nyomasztó szűkössége, megannyi rejtett csapda és a szinte teljes útmutatás nélküli játékmenet akadályozza a könnyű előrehaladást. Elegendő egyetlen hiba, és kezdhetjük elölről az egész mentőakciót. A kontroll mechanikája sem bővelkedik kedvességben, inkább a türelmet, kitartást és határozottságot teszi próbára.

Felmerül a kérdés: vajon mennyi türelmet és kitartást igényel egy játék, amely szinte minden egyes lépésnél büntet? És tényleg lehet élvezni egy ilyen könyörtelen klasszikust, vagy csak a végletekig elszánt játékosoknak szól?