A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 16 perc

AI-val turbózott brandkutatás villámgyorsan: egy app születése két nap alatt

Egy dizájner megosztja, hogyan készített mesterséges intelligenciával támogatott brandkutató alkalmazást rövid idő alatt, és bemutatja a kreatív tervezési, valamint fejlesztési folyamat lépéseit.

Ebben a projektbemutatóban egy mindössze két és fél nap alatt elkészített, mesterséges intelligenciával támogatott brandkutató alkalmazás fejlesztésébe nyerhetünk betekintést. Az alkotó lépésről lépésre ismerteti, hogyan állt neki a névválasztásnak és a logótervezésnek kreatív ötletekkel, saját grafikai megoldásokkal és szimbolikus megközelítéssel.

Az app fő célja, hogy segítse a márkaidentitás-tervezők és UI/UX designerek munkáját azáltal, hogy automatizálja a versenytársak kutatását logók, színek, tipográfiák, közösségi oldalak, értékelések és árak összegyűjtésével. A folyamat során több ismert tervezőeszköz – például az Adobe Illustrator, Figma, Jitter – is bemutatásra kerül, illetve szó esik a wireframe-ek készítéséről, valamint a felhasználói felület elsődleges megalkotásáról.

Az alkalmazás fejlesztése során több kihívás is felmerül: például a harmadik féltől származó API-k használatának szükségessége a közösségi adatok pontosabb lekéréséhez, illetve a brandhez tartozó színek és tipográfia automatizált felismerése során tapasztalt pontatlanságok. Felvetődnek kérdések, hogyan lehetne pontosabban kinyerni és elemezni az adatokat, vagy hogyan lehet egy MVP-t gyorsan, de hatékonyan piacra vinni.

Érdekes gondolatokat vet fel a design és fejlesztés közötti egyensúlyról, a gyors prototípus-készítésről, valamint arról, hogy milyen módon lehetne továbbfejleszteni az appot, és csapatban gondolkodva bővíteni a projektet.