Milyen új művészeti formák jelenhetnek meg, ha a mesterséges intelligencia nem csupán eszközként, hanem alkotótársként vagy akár versenytársként lép be a film- és szórakoztatóiparba? A beszélgetés során Edward Saatchi, a Fable Studios vezérigazgatója arról mesél, hogyan alakítja át az AI a történetmesélés kereteit: nem csupán jeleneteket és karaktereket tud generálni, hanem egész világokat, logikus összefüggésekkel és összetett szimulációkkal – amelyekben minden részlet konzisztens és élőnek hat.
A Showrunner, a Fable projektje azt vizsgálja, hogy miként válhat a filmek vagy sorozatok világa játszható, sőt remixelhető tereppé, ahol a rajongók vagy alkotók saját epizódokat és történetszálakat alkothatnak, mindezt az eredeti IP tulajdonosának felügyelete alatt. A régi médiumok határai elmosódhatnak, amikor a nézők egyszerre lesznek játékosok, alkotók vagy akár a saját életük filmes főhősévé is válhatnak.
Felmerül az a problémakör is, hogy vajon képes lesz-e az AI valóban koherens világokat és hiteles karakterközi interakciókat teremteni, vagy mindent kizárólag fizikai szimuláció szintjén kezel majd. Érdekes párhuzamot vonnak a játékok világával, ahol a modolás, azaz a rajongók általi átalakítás és újraértelmezés már régóta természetes, de a filmiparban ez még újdonság. A technológiai fejlődés tempója és a különféle AI modellek (például a Google Genie 3 vagy az OpenAI Grok) egyaránt szóba kerülnek, sőt, szó esik arról is, hogyan lehet az alkotóstílust vagy „ízt” mesterséges intelligencián keresztül befolyásolni és megőrizni.
A társadalom jövőjét és a mesterséges intelligencia által generált tartalmak szociális, erkölcsi és művészi következményeit is vizsgálják – különösen, amikor a felhasználók már a saját életüket is újraalkothatják, sőt másokkal együtt szerkeszthetik egy AI által generált sorozat részeként. A beszélgetés arra is rámutat: mit jelent majd a kreativitás, ha bárki, bármikor, bármilyen műfajban és világban alkothat egy AI segítségével?