Az oktatási környezetekben felmerülő legnagyobb kihívások közé tartozik, hogyan lehet a mesterséges intelligencia eszközeit biztonságosan és hasznosan integrálni a tanulásba. Különösen érzékeny kérdés, hogy az AI ne váljon csalási lehetőséggé a diákok számára, valamint hogyan lehet a személyes adatok védelmét is szem előtt tartani.
Felmerül, hogy a legtöbb diák csak egyszerű válaszokat vár el az olyan AI-któl, mint például a ChatGPT, miközben az olyan platformok, mint a bemutatott Kigo, teljesen más megközelítést követnek. A Kigo nem végzi el a feladatokat a diák helyett, inkább gondolkodásra ösztönzi őket, útmutatást és ötleteket kínál, de végső választ nem szolgáltat.
Az új rendszer nemcsak egyéni feladatmegoldásban segít, hanem lehetőséget nyújt például arra is, hogy a tanulók irodalmi karakterekkel folytassanak párbeszédet, tanácsokat kapjanak, vagy akár vitázzanak az AI-jal. Mindez a tanár által előre beállított keretrendszerben történik, amely átláthatóvá teszi a diák és a mesterséges intelligencia közötti együttműködés egész folyamatát.
Az innovatív megoldás új kérdéseket vet fel a tanulási folyamatok, az értékelés és a visszacsatolás átalakulásáról, valamint az AI szerepéről a tanár-diák kapcsolatokban.