Különböző tényezők vetnek árnyékot a Borderlands 4 közelgő megjelenésére: elsősorban az új fegyvergyártók érkezése és a régi, ikonikus márkák eltűnése szemet szúr a rajongóknak. Az univerzum egyik legszínesebb jellemzője az volt, ahogyan a fegyverpiac túlzsúfoltsága visszatükrözi a látványos káoszt; most azonban kicsit hígabbnak tűnik.
Az új egészségkezelési rendszer megosztó, mivel egyszerűbbé vált a gyógyulás menete, így elveszett a korábbi izgalom, amikor a játékosnak kézzel kellett keresnie a gyógyító tárgyakat. Ezen túlmenően a négy Vault Hunter induláskori elérhetősége kérdéseket vet fel a DLC-kkel és a játék tartalompolitikájával kapcsolatban, mivel többen szeretnének több elemet a fő játékba.
A felhasználói felületen is történtek változások: az ellenségek életerőcsíkjai most a képernyő közepére kerültek, ami sokakat zavarhat a követhetőség és az átláthatóság szempontjából. Felmerül az is, hogy a főhősök karakterdizájnja veszített karizmatikusságából; színtelenné váltak, eltűnt az a vizuális extravagancia, amely korábban annyira szerethetővé tette őket.
Az ikonikus ősi Vaultok is átalakulnak, mostantól dungeon-szerű kihívásként jelennek meg, ezáltal veszítve mitikus egyediségükből. A videó kitér a játékipar árképzési problémáira, valamint a vezetőség szavaira, melyek bumerángként csapódhatnak vissza a közösségtől.
Sok pozitívum és fejlesztés is körvonalazódik az új rész kapcsán, például a kooperatív mód visszatérése, a dinamikus világ vagy az újragondolt harci rendszer, mindezt azonban beárnyékolják a fentebb említett aggályok. Vajon sikerül az új résznek megtartania azt, amitől Borderlands a Borderlands?