A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 28 perc

Adam Savage 2025-ös kedvenc szerszámai és kreatív eszközei

Adam Savage bemutatja 2025-ös kedvenc szerszámait és kreatív eszközeit, hangsúlyozva, hogyan járulnak hozzá egyedi alkotói munkájához, és milyen inspirációkat hoztak az év során.

Adam Savage az év végéhez közeledve megosztja kedvenc 2025-ös eszközeit és szerszámait, amelyekkel egyedi munkákat végezhetett műhelyében. Beszámol arról is, hogyan sikerült kipróbálnia különleges, magas minőségű, de megfizethető eszközöket, valamint arról, hogyan befolyásolják ezek a szerszámok a mindennapi munkafolyamatait.

A bemutatásban szó esik például az UV-fényre keményedő ragasztóról, amelynek használatát Evan és Caitlyn YouTube-készítők mutatták be neki – kiemelve, hogy ezzel elkerülhetők a hagyományos pillanatragasztók hátrányai. Kitér a cabinet scraper, azaz bútorlehúzó használatára is, amelynek felfedezéséért részben Nick Offermannek mondhat köszönetet, és bemutatja, hogyan alkalmazza ezt sík felületek készítéséhez, hangszerkészítés vagy más finom faipari munkák során.

Szóba kerülnek továbbá speciális festékek, például a Vallejo wash-ok, amelyek kiemelt részletességet biztosítanak a festési technikákban, különösen miniatűrök vagy makettek készítésénél. Adam részletesen mesél a Formlabs Fuse SLS 3D nyomtatóról is, amely szinte ipari minőséget produkál otthoni vagy kisüzemi felhasználásban.

Régi, mégis fontos gépeket is bemutat, mint például a pantográf marógépet, amely egyszerű mechanikával teszi lehetővé minták nagyítását vagy kicsinyítését, illetve különféle anyagok precíziós vágását. Kitér a Laguna 14 CX szalagfűrészre és egy különleges, mágneses háromlábú telefontartóra, amely Mark Boxer ausztrál készítő munkája.

Olyan kéziszerszámokat is szemléltet, amelyek a motoros változatoknál is nagyobb precizitást és élményt nyújtanak (például a piercing saw), és beszámol több barátja találmányáról is, mint például Laura Tapemate övcsíptetős mérőszalagja. Végül azt boncolgatja, mennyire meghatározók ezek a felfedezések a mindennapi kreatív alkotásban, felvetve azt a kérdést, hogy vannak-e olyan eszközök, amelyek motorizálás helyett kézzel működtetve hatékonyabbak lehetnek.