A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 21 perc

A Witcher 3 folyórendszere: Mennyire valósághű a Pontar?

A videó alaposan megvizsgálja a Witcher 3-ban megjelenő Pontar folyórendszert, felvetve, hogy mennyire lehet reális egy videojátékban látott folyó mintázata és a mögötte húzódó világépítés.

Az elemzés középpontjában a Witcher 3 videojáték folyóinak furcsaságai és világépítési részletei állnak. A szerző a Pontar folyó partjánál állva kezdi a vizsgálódást egy egyszerű, de annál izgalmasabb kérdéssel: vajon mennyire reális a folyórendszer és annak ábrázolása a játékvilágban?

A térképen látható folyó nem mutat látható áramlást; sőt, az irányok, elágazások és bizonyos részletek – például a mocsár közepén lévő bálnacsontváz – logikai ellentmondásokat vetnek fel. Mi lehet a magyarázat erre a különös állóképességű vízrendszerre? A kutató lépésről lépésre veszi sorra a hidrológiai nyomokat, például áradásokat jelző nyomokat, elöntött területeket, valamint a part menti haldokló növényzetet.

A folyó világának teljes megértéséhez a szerző elméleti alapot keres, felvetve az „elöntött torkolat” lehetőségét – amelyben a tenger visszaduzzasztó hatása megállítja vagy lelassítja a folyó áramlását, egyedi vegyes élőhelyeket teremtve. A vizsgálat során mind a játékon belüli ábrázolásokat, mind a sorozat más részeiben (például a The Witcher 2-ben) található folyószakaszokat is részleteiben elemzi, összevetve azok jellemzőit a valós folyami rendszerekével.

Annak ellenére, hogy a folyó egyes szakaszain hibák vagy eltérések fedezhetők fel, a játékvilág hidrológiai következetessége figyelemre méltó. A videó kifejezetten hangsúlyozza a nagy léptékű világépítést, a folyórendszer földrajzi változatosságát és egyedülálló játékipari jelentőségét.