A gyógyszertár-láncok világa jelentős átalakuláson megy keresztül, amelynek egyik legnagyobb vesztese a Walgreens. Az elmúlt évtized során a vállalat tőzsdei értéke drámaian visszaesett, és több ezer üzlet bezárását eredményezte. Felmerül a kérdés: mi vezetett ehhez a mélyrepüléshez?
A videó rávilágít arra, hogy nem egyetlen botrány vagy rossz döntés okozta a Walgreens hanyatlását. Ehelyett az egész iparág struktúrája változott meg – a fogyasztók vásárlási szokásaitól kezdve egészen az egészségügyi szolgáltatások piacának átrendeződéséig.
Különös hangsúlyt kap a Walgreens két legfőbb riválisának, a CVS-nek és az Amazonnak az eltérő stratégiája. Míg a CVS a gyógyszertári szolgáltatásokról egy egész egészségügyi ökoszisztéma kialakítására állt át, addig a Walgreens megmaradt a hagyományos, kiskereskedelmi modellnél, amely napjainkban egyre inkább veszít jelentőségéből.
Fontos témakör a gyógyszerpiac pénzügyi hátterének összetettsége is: hogyan működnek a gyógyszer-nagykereskedők, hogyan befolyásolják a PBM-ek (Pharmacy Benefit Managers) az árakat és a profitokat, és miért tudnak egyes szereplők nagyobb hasznot húzni ugyanabból a rendszerből, mint mások?
Végül a videó kitér arra is, hogy a tömeges üzletbezárások milyen társadalmi következményekkel járnak: felbukkan a „gyógyszertári sivatag” fogalma, amely komoly egészségügyi problémákhoz vezethet a legkiszolgáltatottabb közösségekben.