A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 25 perc

A Vectrex konzol története és innovációi a játéktermi élmény nyomában

A Vectrex egyedülálló otthoni játéktermi élményt és technológiai innovációkat kínált a nyolcvanas évek elején; öröksége máig élénken él a rajongók körében.

A hetvenes évek végének és a nyolcvanas évek elejének játéktermei igazi központok voltak, ahol a gyors, filmhez hasonló élményt adó játékok uralták a terepet. Ebben a környezetben vetették meg a lábukat az első otthoni konzolok, mint az Atari VCS vagy az Intellivision, ám ezek még nem tudták felvenni a versenyt a játéktermek minőségével.

A Smith Engineering, egy kaliforniai vállalkozás, amely a kreativitást helyezte előtérbe, áttörést hozott a Microvision kézi konzollal, majd újabb lépésként megszületett a Vectrex. Ez a konzol ötvözte a játéktermi élményt az otthoni használattal, vektoros kijelzőjével, beépített képernyőjével és újító megoldásaival.

A fejlesztés és piacra lépés során több ismert céggel (GCE, Milton Bradley) kötöttek partnerséget, és a gép olyan ikonikus játékokat kínált, mint a Cosmos Chasm, a Clean Sweep vagy épp a Star Wars. Az olyan technológiai újítások, mint az átlátszó színszűrők, az első 3D-s játékkiegészítő vagy a fényceruza szintén újat hoztak a piacra.

Azonban az amerikai játékpiac gyors telítődése, a színes kijelzők iránti igény, illetve a videojáték-ipar 1983-as válsága komoly kihívások elé állította a Vectrex sorsát. Ennek ellenére a rendszer máig rajongói közösséget tudhat maga mögött, akik új játékokat és kiegészítőket készítenek a klasszikus konzolhoz.