A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 168 perc

A Valve új fejlesztései és a Game Awards dilemmái a Friends Per Second podcastban

A Friends Per Second podcast 83. részében exkluzív interjút hallhatunk a Valve fejlesztőivel a Steam Machine, a Steam Frame VR és az új Steam Controller kapcsán, miközben a házigazdák élénk vitában boncolgatják a Game Awards idei vitás kérdéseit, a független játékok helyzetét és a legizgalmasabb közelgő címeket.

Ebben a podcast-epizódban a műsorvezetők és vendégeik a legfrissebb videojáték-hírek, díjak és hardverbejelentések témáit bontják ki. Mielőtt rátérnének a központi interjúra, hosszasan beszélgetnek a Game Awards idei jelöltjeiről, a díjazási rendszer régi és új ellentmondásairól, valamint a független és AAA kategóriák közötti határvonalról. Felvetik, hogy bizonyos játékok vagy zenék miért maradhattak ki a jelölések közül, és milyen társadalmi vagy iparági vitákat generálnak ezek a döntések.

Külön blokk foglalkozik a videojáték-adaptációk helyzetével (például Devil May Cry anime, Minecraft film), majd előkerülnek a legjobban várt címek, mint a Grand Theft Auto 6, The Witcher 4 vagy Resident Evil Requiem. Ezek kapcsán a stúdió szereplői személyes preferenciákat, várakozásokat és iparági spekulációkat osztanak meg egymással.

A központi téma a Valve hardveres bejelentéseire fókuszál: a podcast exkluzív interjú során a Valve két fejlesztője, Lawrence Yang és Pierre-Loup Griffais beszél a Steam Machine-ről, a Steam Frame VR-headsetről és a Steam Controlleről. Szó esik arról, hogy milyen tanulságokat vontak le a korábbi próbálkozásokból (pl. az első generációs Steam Machine-ból vagy az Indexből), hogyan közelítik meg a piaci árakat, miért tartják fontosnak a Steam OS fejlesztését, illetve arról, kiknek szánják az új hardvereket.

Felszínre kerülnek a technikai kihívások – például a VR-streaming, foveated rendering, vagy az anti-cheat rendszerek – és az, hogy a Valve hogyan próbálja átjárhatóbbá tenni a PC és a konzolos élményt. Felmerül a kérdés: van-e helye a Steam Machine-nek a PlayStation vagy az Xbox mellett, illetve kik azok a gamerek, akik számára valódi alternatíva lehet egy ilyen készülék. Az interjú személyes hangvételű, betekintést ad a cég belső működésébe, sőt, szóba kerül az is, hogyan választanak kommunikációs stílust vagy hangot egy-egy bejelentéshez.

A podcast vége felé hallhatunk játékélmény-beszámolókat (Where Winds Meet, Metroid Prime 4, Arc Raiders, Ambrosia Sky, Luminace és mások), majd könnyed kulturális ajánlók következnek. Az egész adásban végig jelen van a szakmai kíváncsiság, a technikai részletek iránti érdeklődés, valamint a játékos közösség sokféleségének elismerése.