A játék bemutatója során a szerző korai betekintést nyerhetett a The Outer Worlds 2 című szerepjáték világába, ahol főként a prológus tartalmára, újdonságaira és eltéréseire fókuszált. Már az első órában szembetűnnek az újítások, mint például a teljes értékű harmadik személy nézetes játékmód, a továbbfejlesztett karakterkészítés, vagy olyan apróságok, mint a gránátok használata.
A karakteralkotásban részletes háttér-, képzettség- és tulajdonságválasztás várja a játékost, köztük pozitív és negatív tulajdonságok, melyek nemcsak a játékélményt, hanem a dialógusokat és a világban történő interakciókat is nagyban befolyásolják. Érdekesség, hogy egyes tulajdonságok jelentős korlátozásokat, de extra lehetőségeket is biztosíthatnak.
A bemutató kiemeli a frakciók és a kolóniavilágok politikai konfliktusait, valamint a játék központi témáját képező választási lehetőségeket és következményeket. Mindemellett szó esik a proaktív narratíváról, ahol a játékos döntései kortól függetlenül hatnak a történetre, valamint a missziók többféle megoldási útvonaláról.
Egyelőre sok rendszer – mint például a tárgykészítés, a kísérők játékmenete és egyes komplex mechanikák – ismeretlenek maradnak, hiszen ezt a rövid prológus nem mutatta be. Ennek ellenére az ismertető rámutat azokra a kulcskérdésekre, amelyeken a teljes játék sikere múlhat majd.