A színek kiválasztásának folyamata sokkal összetettebb, mint elsőre gondolnánk. Egy jól megrajzolt karakter vagy jelenet könnyen veszít az erejéből, ha a színpaletta nem harmonikus – de néhány jól megválasztott árnyalattal lenyűgözővé válhat a végeredmény. Az alkotók gyakran keresik annak módját, hogyan lehet garantáltan jó színkombinációkat létrehozni.
A színek harmóniája nemcsak arról szól, hogy az úgynevezett „komplementer” vagy „analóg” színpárokat alkalmazzuk. Részletesen szóba kerül, hogyan játszanak szerepet a színek három fő tulajdonsága: az árnyalat, a telítettség és a világosság. Ezek együttesen formálják a végső benyomást és irányítják a néző tekintetét.
Érdekes megfigyelni, hogy az eltérő színharmóniák milyen vizuális feszültséget vagy egységet teremtenek, mennyire képesek a fókuszpontot kiemelni, illetve hogyan lehet elkerülni a túlzott zsúfoltságot a palettán. Különféle harmónia-típusokon – például komplementer, split komplementer, triád, analóg, dupla komplementer, téglalap alakú tetrád, négyzet alakú tetrád, illetve polikromatikus harmónia – keresztül láthatóvá válik, miként alakítható ki egy vizuálisan tiszta és figyelemfelkeltő színösszeállítás.
Az anyag végig gyakorlati példákon keresztül vezet be abba, hogyan válhat a szín a kompozíció tudatos és kifejező részévé, legyen szó karaktertervezésről vagy egész jelenetek kidolgozásáról. Ízelítőt kapunk abból, milyen egyszerű trükkökkel lehet a színpaletta szinte bármelyik színharmóniával működőképes, vizuálisan egységes és harmonikus.