Sok új technológiai áttörést ígértek már az elektromos járművek akkumulátorai terén, legújabban a szilárdtest-akkumulátorok körül forr a levegő. Ezek a fejlesztések nem csupán nagyobb hatótávot ígérnek, hanem gyorsabb töltést, jóval alacsonyabb tűzkockázatot és könnyebb akkupakkokat is.
A világ legnagyobb akkumulátorgyártói – köztük kínai, dél-koreai, japán és európai cégek – versengenek azért, hogy 2027-re kereskedelmi forgalomba hozzák az első igazi szilárdtest-akkumulátoros elektromos autókat. Meglepően sokan, köztük a Volkswagen, a Toyota, a CATL, a BYD, a Chery, a Nio és a QuantumScape tűzték ki ezt céldátumként.
Az akadály azonban hatalmas: az innovatív anyagok bonyolultak, a gyártási hozam alacsony, a költségek magasak, és a laboratóriumi prototípusok tömeggyártásba ültetése komoly nehézségekkel jár. A videó áttekinti a főbb szereplők (pl. Gotion, QuantumScape, Chery) fejlesztéseit, energiasűrűségeit, és azt, milyen technológiai kihívások állnak még előttük.
Felvetődik a kérdés: vajon ki lesz az, aki valóban áttöri az akadályokat, és mikor juthatnak el ezek a forradalmi akkumulátorok tényleg a vásárlókhoz? És vajon a félmegoldásként jelenleg is használatban lévő, részben szilárd (fél-szilárd) akkumulátorok képesek lesznek-e tartósan megvetni a lábukat, vagy a teljesen szilárdtestű megoldások gyorsan felváltják majd őket?










