A Specialized, az egyik legismertebb kerékpárgyártó, nemcsak vezető technológiai újításaival vált híressé. A vállalat történetében számos érdekes és néha ellentmondásos esemény is helyet kapott, amelyek közül több jogi üggyel kapcsolatos botrány is megosztotta a kerékpáros közösséget.
Az 1970-es években egy európai utazás és néhány olasz komponensgyártóval kötött üzlet indította el a Specialized útját. Az innováció máig is meghatározó náluk: 1981-ben a Stumpjumper piacra dobásával forradalmasították a mountain bike-okat, később pedig saját fejlesztésű szélcsatornát építettek, amelyet új termékeik tesztelésére használnak.
Bár főként biciklijeikről híresek, a gumik tervezése és gyártása szintén a kiemelt tevékenységeik közé tartozik. Nevükhöz olyan modellek fűződnek, mint a Turbo Cotton vagy a Pathfinder, amelyek a független tesztekben is kiválóan teljesítenek.
Több botrányos eset kötődik a Specialized névhez, például védjegy-pereskedések kisebb üzletekkel vagy jogviták egykori munkatársaikkal. Egyes ügyek főként a márkanevek és szellemi tulajdon védelméről szólnak, mások etikailag vitatható magatartásokat boncolgatnak.
A társadalmi felelősségvállalás területén is támadták a céget: egy salvadori ruhaüzem bezárása után jelentős összeggel tartoztak a volt dolgozóknak, és civil szervezetek felszólították őket, hogy teljesítsék kötelességüket. Miközben a Specialized jelentős adománnyal próbált hozzájárulni, a viták és kérdőjelek továbbra is élnek körülöttük.
A videó számos olyan témát vet fel, amelyek túlmutatnak a puszta kerékpárgyártáson, és rávilágít arra, milyen összetett egy nagy márka működése, mennyi kihívással és felelősséggel jár a mindennapi üzletvitel.