Fantázia birodalma veszélyben van: a történet főhőse, Treyu bőrébe bújva kell szembenézni az ismeretlen és megfoghatatlan Semmivel, amely fokozatosan felfal minden élőt és tárgyat ebben a meseszerű világban. A kaland során különleges helyszínek, felfedezésre váró rejtélyek és furcsa találkozások várják az utazót, miközben az események sodrásában egyre több titokra derül fény Fantázia lakóiról és azok problémáiról.
A játék az Ocean Commodore 64-es változatának jellegzetességeit tárja elénk: a képernyő felső részén egyedi grafikák, alsó részén részletes helyleírások kísérik a játékost, miközben a hagyományos ige–főnév szerkezetű parancsokkal lehet irányítani az eseményeket. A korlátozott szókincsű kezelőfelület gyakran tréfálja meg a kalandort, ezért külön kihívást jelent a tárgyak, helyszínek és karakterek pontos azonosítása, ami sokszor a régi film ismeretét is igényli.
Felmerül a kérdés: vajon mennyire segít vagy hátráltat a nosztalgikus hangulatú grafikai megjelenítés és az egyszerűsített játékmenet a történet befogadásában? Az egyszerűbb kommunikációs lehetőségek valóban fiatalabb közönség számára tették élvezhetővé a játékot, miközben tapasztaltabb kalandorok talán hiányolhatják a mélyebb logikai feladványokat és az összetettebb játékelemeket.
Hogyan tükrözi ez a digitális feldolgozás a film és a regény sajátos világát, miben ad hozzá vagy vesz el az eredeti élményhez képest? A videó ezekre a kérdésekre keresi a választ, kiemelve az élményt és a nosztalgiát, amely a The Neverending Story-t évtizedek óta különlegessé teszi a játékosok számára.