A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 19 perc

A Rolex árak és a CPO program hatása a luxusóra piacon 2025-ben

Miért tartják magukat a Rolex árak egy enyhülő piacon, hogyan működik a CPO program, és mely típusok vezetik most a piacot? Az alábbi elemzés ezekre a kérdésekre keresi a választ.

Az elmúlt hetekben a Rolex órapiacon különleges változások figyelhetők meg. Egy újonnan bemutatott Rolex Daytona modell, sárga arannyal és úgynevezett Tiffany számlappal, a szürke piacon meghökkentően magas, 450%-os felárral jelent meg a hivatalos árhoz képest. Ez rávilágít az egyedi modellek körüli spekulációkra és a kereslet hullámzásaira.

Piacelemzések szerint idén az első negyedévben csökkentek a másodlagos piac árai, de ennek mértéke jóval mérsékeltebb, mint az előző években. A nagy svájci luxusmárkák közül az AP, a Patek Philippe és a Rolex értékei bizonyultak a legstabilabbnak a gyengélkedő riválisokkal szemben. Érdekes kérdés, hogy vajon ez csak egy lassú visszaesés előtti csend vagy egy újabb fellendülési időszak kezdete.

A videó pontosan bemutatja, melyik Rolex modellek húzzák feljebb az árakat, és melyek teljesítenek alul. Szó esik arról is, hogyan igyekszik a Rolex befolyásolni a másodlagos piacot a Certified Pre-Owned (CPO) programjával, és hogy ez milyen hatással van az árakra és a haszonkulcsokra.

A bemutató kitekint arra is, mennyire változott a kereslet-kínálat viszony az órapiacon: miközben a készletek csökkennek, az eladási átfutási idő nő. Felmerül a kérdés, hogy milyen stratégiai lépésekkel éri el a Rolex, hogy az „átlagos” modellek is stabilan magasan tartsák az értéküket, és hogy a CPO program mennyiben képes megtörni vagy inkább fenntartani a piaci dinamikát. Végül megvizsgálja, milyen tendencia figyelhető meg 2025-ben a luxusórák világában, és melyek lehetnek a legizgalmasabb további fejlemények.