A Panama-csatorna szabályozása és jelentősége világszinten kiemelkedő, azonban a 2023–2024-es években rekordmértékű aszály sújtotta a régiót. Ez a vízhiány komoly fennakadásokat idézett elő, hiszen a csatornán évente átlagosan több mint 14 000 hajó halad át, és az Egyesült Államok forgalmának nagy része is ezen keresztül bonyolódik.
A Gatun-tó, amely központi szerepet játszik a zsiliprendszer működtetésében, jelentősen alacsonyabb vízszintet mutatott a szokásosnál. Az említett években a hajók terhelését korlátozni kellett, ami gazdasági hátrányokhoz vezetett, mivel a szállítási kapacitás csökkent, és egyes hajók rakományuk egy részét kénytelenek voltak átrakni vasútra és teherautókra.
A helyi közösségeket a jövőbeni tervek szintén komolyan érintik. A Panama Canal Authority egy 1,6 milliárd dolláros új víztározó építését tervezi, amely az Indio folyó elgátolásával járna. Ez a projekt mintegy 37 települést, köztük több ezer embert érintene, akiknek otthonát elárasztaná az új víztározó.
A videó betekintést nyújt abba, hogyan küzdenek a hatóságok és a környéken élők az aszállyal, valamint hogy milyen alternatív szállítási lehetőségek – például vasút, közúti szállítás – lépnek életbe a vízkorlátozások idején. Felmerülnek fontos társadalmi és környezeti kérdések, valamint a gazdasági érdekek és a helyi közösségek érdekeinek ütközése.