A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 14 perc

A New Manila International Airport kihívásai és kockázatai a tengerparti építés kapcsán

A Fülöp-szigeteken épülő New Manila International Airport az egyik legnagyobb légikikötő lehet a világon, számos modern mérnöki megoldással, de végletekig feszegeti a szakmai és természeti kockázatok határait.

Egy hatalmas, 15 milliárd dolláros reptér épül a Fülöp-szigeteken, amely kétszer akkora, mint a New York-i JFK repülőtér, és csaknem háromszor nagyobb, mint a sydney-i repülőtér. A New Manila International Airport évente mintegy 100 millió utast fogadhat majd, de számos kihívás árnyékolja be a projektet.

A főváros, Manila jelenlegi repülőtere már most is teljesítőképessége határán dolgozik, így az ország vezetése a tengeri talajjavítás technológiáját választotta egy új reptér építéséhez. A projekt számos mérnöki innovációt alkalmaz, például homokdúsítást, talajtömörítést és speciális földvédelmi megoldásokat annak érdekében, hogy a mesterségesen létrehozott terület alkalmas legyen ekkora létesítmény befogadására.

Mindezek ellenére a terv komoly kockázatokat rejt. Jelentős problémát jelent a tengeri üledék mennyiségének korlátozottsága, az árvizek, a földrengések, valamint a gyorsan emelkedő tengerszint, amely a becslések szerint háromszor gyorsabban nőhet, mint ahogyan azt a fejlesztők előre jelezték. További környezeti aggályokat vet fel az ökoszisztémában okozott károk, a helyi lakosok kitelepítése, valamint hogy a projekt valójában megkerüli az új földterületek létrehozására vonatkozó szigorúbb törvényi előírásokat is.

Felmerül tehát a kérdés: vajon hosszú távon is fenntartható és biztonságos lehet-e ez a gigantikus infrastrukturális beruházás, vagy egy óriási pénzügyi és mérnöki kockázatot vállal az ország?