A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 10 perc

A médiaóriásokat érő kihívások és a streaming piac jövője

Az ABC és az ESPN sorsa, a streaming szolgáltatások térnyerése és az iparági összeolvadások kérdései formálják át a média világának jövőjét, miközben a befektetők is új irányokat keresnek.

Az ABC és az ESPN jövője körüli viták új szintre léptek, miután egyes helyi tulajdonosok – például Sinclair és NextStar – bojkottálták a Jimmy Kimmel Live műsort saját ABC csatornáikon. Ezzel párhuzamosan megjelentek elemzői vélemények is, amelyek szerint a Disney-nek érdemes lenne végleg megszabadulnia lineáris televíziós érdekeltségeitől.

Felmerül a kérdés, hogy a streaming szolgáltatások térnyerése mellett mennyire fenntartható a hagyományos televíziózás. A műsorban többször előkerül: a sportközvetítések (különösen az NFL) tartják életben a lineáris televíziózást, de ha ezek is átvándorolnak a streamingre, az súlyos problémát jelentene a műsorszolgáltatók számára.

Szóba kerül a médiaipar összeolvadási kényszere is. Egyes vélemények szerint a nagyobb szereplők (mint például a Disney, a Paramount vagy a Warner Brothers) csak akkor tudnak talpon maradni, ha összevonják erőforrásaikat – nincs már létjogosultsága annyi önálló streaming szolgáltatásnak, mint korábban.

A beszélgetés rávilágít a befektetési szempontokra és olyan kérdésekre, hogy mennyire éri meg a médiavállalatok részvényeibe fektetni a jelenlegi átalakuló piacon. Egyúttal felveti azt is, vajon a technológiai befektetők valóban hajlandók-e hatalmas összegeket mozgósítani médiacégek felvásárlásához, vagy csupán álmodozás az egész.

Végül a TikTok amerikai helyzete is szóba kerül, illetve az, hogy a várt változások mennyire lesznek látványosak a mindennapi felhasználók számára, és vajon a konkurens nagyvállalatok profitálni tudnak-e ebből.