A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 98 perc

A Medal of Honor születése: Chris Cross mesél a legendás FPS kulisszatitkairól

Chris Cross, a Medal of Honor vezető tervezője mesél a legendás játék születéséről, fejlesztésének kihívásairól, és arról, hogyan formálták a klasszikus FPS-ek a játékipart.

A Retro Hour podcast legújabb epizódjában nosztalgikus utazásra invitálják a hallgatókat, ahol a játékfejlesztés kulisszatitkaiba nyerünk betekintést Chris Cross, a Medal of Honor eredeti vezető tervezője révén. Az adás elején szó esik arról, hogyan lehet új életet lehelni a Wii U konzolba különféle szoftveres és hardveres megoldásokkal, köztük a Vanilla nevű programmal, amely lehetővé teszi a kontroller és a kijelző egyszerű helyettesítését modern eszközökkel, például PC-vel vagy okostelefonnal.

Az epizód egyik izgalmas témája, hogy miként született meg a Medal of Honor legendás szériája, és milyen fejlesztői dilemmák, technikai kihívások, illetve egyedi szemléletmódok formálták a játék kialakítását. Chris Cross visszaemlékezik pályafutása kezdetére – hogyan került a Blizzard QA csapatába, mit tanult ott, és hogyan jutott el végül a DreamWorks Interactive-hoz, ahol Steven Spielberg ösztönzésére kapott lehetőséget, hogy a Medal of Honor első részét megalkossa. Megismerkedhetünk azzal is, hogyan kapcsolódik a sorozat a történelemhez, és milyen célt szolgált a realisztikusabb, lassabb tempójú játékmenet, valamint miért választották a Quake/GoldenEye-tól eltérő irányt a konzolos FPS-ekben.

A podcast során említésre kerülnek további klasszikus címek, illetve a fejlesztői karrier állomásai, kiemelve a Jurassic Park: Trespasser bukásának tanulságait és a Homefront fejlesztésének hátterét is. Külön kitekintést kapnak olyan témák, mint a történelmi hitelesség fontossága, konzolos technikai fejlesztések (például az analóg irányítás bevezetése), valamint a veterán katonák és tanácsadók bevonása. Felmerülnek olyan kérdések is, mint hogy hogyan formálta a Medal of Honor a műfajt, miért választottak bizonyos morális határokat a játékban, illetve miként próbálták eltéríteni a sorozatot más háborús FPS-ektől, például a Call of Duty-tól.

Az epizód végén reflektorfénybe kerülnek a független játékipar lehetőségei, a mentorálás fontossága, valamint Chris Cross Brain Arcade nevű, játékkészítéssel és pszichológiával foglalkozó podcastje, amely a jövő játékfejlesztő generációit igyekszik támogatni.