A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 10 perc

A maffia legenda újjászületése a The Old Country játékban

Az új Mafia: The Old Country részletesen kidolgozott környezettel és erős karakterekkel idézi meg a klasszikus maffiatörténetek világát, miközben a játékmenet régebbi formulái újra előtérbe kerülnek.

Az új Mafia játék, a The Old Country, egy izgalmas, 12 órás történetet tár elénk, amely Enzo Favara útját követi, miután csatlakozik a Teresi maffiacsaládhoz. A játék atmoszférája és karakterei különösen kiemelkedőek, emlékezetes figurákat vonultatva fel, mint a rejtélyes Don Teresi vagy a karizmatikus Tino.

Sicilia részletesen kidolgozott környezetében a történet szerves része lesz a helyszín, amely a valós történelmi hátteret is megidézi: a kénbányászat és a helyi maffia kapcsolatát a múlt század elejéről. A világ élethű kidolgozottsága magával ragadja a játékost, különösen azokban a pillanatokban, amikor a játékmenet megengedi a lassabb tempót és a környezet felfedezését.

Bár a karakterek fejlődése lassan bontakozik ki, személyiségük és a köztük kialakuló viszonyok mélyítik a klasszikus gengszter-témát. A játék viszont erősen lineáris szerkezetet követ, így a Grand Theft Auto-szerű nyílt világ helyett sokkal inkább a korábbi Mafia részek – főként az első kettő – hangulatát és küldetésszerkezetét idézi meg.

A játékmenet során a sztori előtérbe helyezése mellett előfordulnak vitatott megoldások is, mint például az azonnali bukással záródó lopakodós részek vagy a sokszor már elcsépelt késpárbajok. Ezek a klasszikus mechanikák ugyan a cselekményhez illeszkednek, de kérdéseket vetnek fel a játék interaktivitásával és a modern játékdizájn trendjeivel kapcsolatban.

Milyen kompromisszumokat jelent a történet fókuszba helyezése a játékmenet rovására? Vajon a részletesen megalkotott környezet és karakterek elég erősek ahhoz, hogy ellensúlyozzák a játékmenetbeli hiányosságokat? Ezek a dilemmák mind felmerülnek a bemutató során.