A
A

UMA hamarosan bemutatkozik

  • Angol
  • Magyar
  • 7 perc

A luxusutazás új magasságokba repíti a légitársaságokat

A világ légitársaságai soha nem látott összegeket fektetnek be, hogy megnyerjék a luxusutazók kegyeit – de meddig marad nyereséges ez a stratégia?

A luxusrepülőgépek piaca új korszakba lépett, amikor a légitársaságok világszerte milliárdokat fordítanak prémium kabinok fejlesztésére. Az Air France például 550 millió dollárt fektetett be, hogy meglévő gépeit és várótermeit felújítsa, miközben első osztályú ülések és tágas, exkluzív kabinok kialakítására koncentrál.

Az iparágban meghatározó trend lett, hogy a vállalatok igyekeznek bevonzani a tehetős szabadidős utasokat, különösen, mióta az üzleti utazások száma elmarad a járvány előtti szinttől. Mindez azonban jelentős kockázatokkal jár: több prémium ülőhely kevesebb helyet hagy az olcsóbb turista utasoknak, ráadásul a gépek és berendezések megrendelése évekre előre történik, jelentős gazdasági bizonytalanság közepette.

Az ülések kialakítása előre meghatározott stratégiát kíván, miközben a prémium helyek négyzetlábanként jóval több profitot termelnek, mint a turista ülések. Eközben felmerül a kérdés: mennyire lehet maximalizálni az upsell lehetőségeket, és vajon hosszú távon is fenntartható-e ez az üzleti modell?

Kiemelt példa az Air France új, öt ablakos La Premiere kabinja, amely jelenleg az egyik leghosszabb első osztályú ülőhely a piacon. Ahogy az Emirates, a Singapore Airlines és az Etihad kínálatával összevetve, izgalmas verseny bontakozik ki, hogy melyik cég tudja megnyerni a luxusutazók bizalmát. A légitársaságok emellett egyre több figyelmet fordítanak a puha szolgáltatásokra is, mint a Michelin-csillagos menük vagy luxus pizsamák.

A döntések évekre meghatározzák a légitársaságok stratégiáját, miközben az is kérdéses, hogy a prémium szegmensre történő fókusz mennyire térül meg egy olyan ágazatban, amely hagyományosan szűk haszonkulcsokkal működik, és ahol a globális kereslet gyorsan változhat a gazdasági környezet függvényében.