Az 1980-as évek egy úttörő digitális élményével ismerkedhetünk meg, amely ötvözte a háziállat gondozásának élményét a számítógépes szimulációval. A kezdetekhez visszanyúlva felbukkan a Pet Rock jelenség, amelynek abszurd népszerűsége inspirációként szolgált a későbbi játéktervezőknek.
Az Activision fejlesztésének kulisszatitkai is feltárulnak: egy prototípus szoftver és egy el nem ismert ötlet képezte azt az alapot, amelyből végül a Little Computer People megszületett. A fejlesztő, David Crane kreatív megközelítése révén a statikus képernyőből interaktív digitális élet lett, amelyben a játékosnak lehetősége nyílt egy virtuális kisember mindennapjait alakítani – gépeléssel, odafigyeléssel és apró ajándékokkal.
Különlegessége, hogy minden példány egyedi karaktereket tartalmazott, így a játékosok saját személyes digitális társra találhattak. A részletes grafika, hanghatások és egyedi zenei betétek még élvezetesebbé tették az élményt. Felmerül a kérdés: hogyan tudott egy ilyen egyszerű koncepció mégis ennyi embert lekötni, és miben rejlett igazi úttörő szerepe?
Emellett izgalmas technikai érdekességek és emlékek kerülnek elő a játék kapcsán, miközben rávilágít arra is, hogy milyen hatással volt a későbbi, világhírű szimulációkra. Az interakció, a gondoskodás és a digitális önállóság új határokat feszegetett. Vajon miért nem aratott anyagi sikert, miközben eszmei jelentősége azóta is érezhető?