Liverpool városából indult világhódító útjára a Snosis, amely korábban fejlesztő stúdióból vált meghatározó játékiadóvá. Olyan címekkel arattak sikert, mint a Barbarian, az Obliterator és a Shadow of the Beast, főként 16 bites házi számítógépekre megjelenve. Ezek a játékok lenyűgöző grafikájukkal és elképesztő vizuális megvalósításukkal tűntek ki — ám a játékmenetük gyakran kemény kihívást jelentett a játékosoknak.
A Snosis együttműködése egy kis dundee-i csapattal, a DMA Designnal útjára indított egy olyan kreatív folyamatot, amely során az eredetileg 8×8 pixeles karaktereken alapuló újfajta kirakós játék született meg. A fejlesztést számos technikai és kreatív döntés formálta, mint például egyedi sprite-animációk és színek használata, valamint az Omega 500 számítógép szűkös erőforrásaihoz való alkalmazkodás. Kiemelték, hogyan fordítottak figyelmet a szintek szerkesztésére, a játékmotor optimalizálására, valamint a fejlesztési eszközök létrehozására.
A puzzle játék működése elgondolkodtató kérdéseket vetett fel: hogyan lehet egyszerű vezérléssel száz apró karaktert menedzselni, milyen stratégiát igényel a nehezülő pályarendszer, és miképpen tud egy játék napi több tízezer példányban elkelni már a megjelenésének első napján. Bemutatásra kerültek a különböző platformokra készült portok technikai kihívásai is — a hangzás, a grafika és az irányítás eltéréseivel.
Feltűnik az is, hogy a Lemmings öröksége túlmutat a technikai bravúron: jelentősen befolyásolta a puzzle játékok történetét, előfutára volt a stratégiai és ügyességi elemek újszerű keverésének, és még évtizedek múltán is releváns maradt. A videó visszatekint a DMA Design későbbi átalakulásaira, és megemlíti, mely legendás franchise-okkal gazdagította a videojátékok világát, miközben izgalmas kérdéseket vet fel a jövővel kapcsolatban is.