Az interjú során Adam Savage a Metropolitan Museum of Art fegyver- és páncéltermében beszélget Marinával, az intézmény kurátorával, a középkori és reneszánsz lovak páncélzatáról. Külön hangsúlyt kap, mennyire értékesek voltak ezek a hadilovak, és hogy a lovagi kultúrában milyen fontos szerepet töltöttek be mind harci, mind társadalmi szempontból.
A páncélkészítés technikai fejlődését is érintik, mint például a teljes testet védő lemezpáncélok, vagy éppen a speciálisan kialakított fejvédők, amelyek funkciójuk mellett gyakran látványosan dekoratívak vagy éppen sárkányformát idéznek. Felmerül az is, miért nem fedték be a lovak lábát fémmel, illetve milyen kompromisszumokat kellett kötni a védelem és a mozgékonyság között.
Megfigyelhetők különleges darabok is, mint a vakító chaffronok (speciális, a látást is korlátozó fejvédők), illetve olyan páncélzatok, amelyek eredetileg királyi ceremóniák vagy tornák számára készültek, és amelyekhez gyakran egyedi kidolgozás, sőt, aranytextilből készült díszítés is társult. A beszélgetés során szóba kerül a kiképzés folyamata és a páncélos lovakhoz kötődő szimbolika is.
Vajon hogyan készültek ezek a különleges páncélok? Mennyire számított úri kiváltságnak egy-egy ilyen műalkotás birtoklása? Milyen technikai megoldások tették lehetővé a ló és a lovas hatékony védelmét, miközben a mozgás szabadságát is megőrizték?










