Milyen út vezetett oda, hogy a kínai autómárkák már meghatározó részt képviselnek a brit piacon? A videó azt a kérdést járja körül, hogyan jutottak el ezek a gyártók odáig, hogy néhány év alatt tömegesen jelennek meg a brit utakon – vagyis már nem csak a jövő, hanem a jelen részei is a Kínából származó autók.
Előtérbe kerülnek a márkák és konszerncsoportok közötti összefonódások, például a Geely, amely komoly részesedéssel bír több nyugati márkában (Volvo, Polestar, Lotus, Smart) is, miközben saját kínai modelljei is megjelennek. Izgalmas kérdésként merül fel, hogy meddig nevezhető egy autó kínainak, ha európai márkájú, de Kínában készül.
Bepillantást nyerhetünk abba, hogyan alkalmazkodik a kínai autóipar a kodifikált technológiákhoz (mint a BYD vertikális integrációja), hogyan fejleszt széles kínálatot, és milyen gyors technológiai fejlődés jellemzi a szereplőket. Felmerül, hogy a kelet-ázsiai cégek mennyire célozzák meg az európai piacot, és hogy az ehhez szükséges kiigazításokat mennyire sikerül jól eltalálniuk – illetve, hogy bizonyos kínai autók mennyire képesek felvenni a versenyt az európai konkurenciával minőség, ár és vezethetőség terén.
A tesztelés során több jármű részletes ismertetése következik, melyek közt találunk egyértelmű sikertermékeket, újdonságokat, valamint kevésbé jól sikerült példányokat is. Felvetődik, milyen gyorsan változik ez a szegmens, és hol húzódik a határ a valódi innováció és az egyszerű utánzás között.