Az amerikai sportvilágban a nők befolyása az elmúlt években látványosan növekedett, immár megkerülhetetlen tényezővé vált mind a pályán, mind a vezetőségben, mind a médiában. Kiemelkedő eredmények és pénzügyi növekedés jellemzi a női sportok területét: 2024-ben a bevételek először lépték át az 1 milliárd dollárt, és a jövőben további jelentős bővülés várható.
Éles verseny és növekvő befektetések jellemzik a szektort – a WNBA például 11 évre szóló, 2,2 milliárd dolláros médiamegállapodást kötött, amely jelentős ugrást jelent a korábbi szerződésekhez képest, és várhatóan még nagyobb közönséget vonz majd be. Előtérbe kerültek azok a nők, akik a legnagyobb hatást gyakorolják az amerikai sportokra, legyen szó csapattulajdonosokról, vezérigazgatókról, vagy éppen sportolókról és edzőkről. A Forbes listáján szereplők közül Gail Benson NFL és NBA tulajdonosként, Amy Howe a FanDuel élén, Amy Montagne a Nike márka elnökeként, valamint Caitlyn Clark, az Indiana Fever újonca különösen nagy figyelmet kap.
Az egyes történetek rávilágítanak arra, hogyan alakítják át ezek a vezető nők nemcsak sportjukat, hanem az egész iparágat. Az olyan kérdések is felmerülnek, mint például: Miként változik a női sportolók értéke? Hogyan törik át az üvegplafont a vezetésben? Milyen stratégiákkal növelik befolyásukat az üzleti életben és a pályán kívül is? Ezek a témák hozzájárulnak a női sport folyamatos megítélésének és megújulásának megértéséhez.








