Különleges játékterületekről esik szó, amelyeket a fejlesztők szándékosan vagy véletlenül elzártak a játékosok elől. Ezek lehetnek lezárt szobák, hiányzó területek vagy technikai akadályok, amelyeket csak trükközéssel lehet átlépni. Felmerül a kérdés, vajon minden részletet érdemes-e végignéznünk, vagy a határokat a kíváncsiságunkkal tágítjuk túlságosan?
A válogatás ikonikus példákat mutat be, ahol a közösség kreativitása vagy véletlenek révén kerültek a szereplők tiltott zónákba – például az elérhetetlen mexikói régió a Red Dead Redemption 2-ben, egy tükrözött világ a Mario Kartban, vagy glitch-ekkel felfedhető, részletesen modellezett nagyváros a Cyberpunk 2077-ben.
Előkerül, hogy a játékfejlesztés sokszor több tartalmat hagy a pályákon, mint amit a végső játékmenetben elérünk – ezek a „cut content” részek különleges misztikumot kapnak, amikor a játékosok mégis rájuk bukkannak. Megvizsgáljuk, miért vált ezeknek a szinteknek a felfedezése önálló mozgalommá, és hogyan alakultak ki legendás helyszínek az internet játékos kultúrájában.