Miben rejlik a hipervalósághű bábok mérnöki zsenialitása, amelyek élőszereplős filmekben kelnek életre? Kevin McTurk rendező és csapata különleges technikai és kreatív megoldásokat alkalmaznak bábfilmjeikben, hogy karaktereik hitelesen mozoghassanak.
A különböző mérnöki eljárások – például a vízvágásos formák, kötél- és rugós mechanizmusok, 3D nyomtatás, illetve szoftveres vezérlés – szinte láthatatlanul kapcsolják össze a mechanikát és a bábosok mozdulatait. Az alkotók innovatív módon ötvözik az egyszerű építési megoldásokat a modern technikával, figyelembe véve a mozgás természetességét és a bábjátékos munkájának igényeit.
A filmben szó esik az élőszereplős modellek előnyeiről, a költséghatékony szerkezetekről, valamint arról, milyen szerepe van a programozásnak a mozgások alapanimációjában. Felmerülnek kérdések arról, miképp lehet optimálisan elosztani a vezérlést a szoftveres és hardveres megoldások között, és hogyan alakítják ezek az újítások a bábkészítés jövőjét filmszakmai körökben.
A résztvevők személyes tapasztalataikkal és mérnöki ötleteikkel inspirálnak, miközben megvitatják, hogyan érhető el egyszerű, mégis kifinomult mozgás akár minimális eszközparkkal is. A témakörök között feltűnik a skálázás, az élő bábmozgatás filmes kihívásai és a történetmesélésbe való beépítése.