A Hertz, a világ egyik legnagyobb autókölcsönző cége, a csődből kilábalva radikális fordulatot vett: nagyszámú elektromos autót, elsősorban Teslát vásárolt, hogy ezzel a jövő autókölcsönző vállalatává váljon. A cél egyértelmű volt: költséghatékonyabb működés, modern arculat és a környezetvédelem támogatása.
Bár elsőre előnyösnek tűnt mind az üzemanyag-, mind a karbantartási költségek szempontjából, váratlan problémák merültek fel. A javítási költségek a vártnál magasabbak lettek, mivel speciális alkatrészekre és szaktudásra volt szükség, az ügyfelek pedig nehezen boldogultak az újszerű technológiával és a töltési infrastruktúrával. Az elektromos autók magasabb baleseti aránya is jelentős költségeket eredményezett.
A használtautó-árak drasztikus csökkenése különösen súlyos hatással volt a cég pénzügyi helyzetére, hiszen az autóparkot alapvetően a várható újraértékesítési árakra építve finanszírozták. Ebben a kedvezőtlen piaci helyzetben a Hertz kénytelen volt hatalmas mennyiségű elektromos autóját gyorsan eladni, jelentős veszteségeket okozva.
A helyzet érdekes kérdéseket vet fel: vajon lehetett-e előre látni mindezt? Milyen felelősséggel jár a villanyautó-piaci túlfűtöttség és az infrastruktúra lassú fejlődése? Hogyan befolyásolják ezek a tényezők a teljes autókölcsönző iparág működését és jövőjét?









