Sötét, nyomasztó hangulat uralkodik, amelyet mesterien erősítenek a zenei aláfestések és hangképek. Az atmoszféra tökéletesen illik az erősen háborús, szürreális világhoz, ahol a valóság és a természetfeletti félelmetesen fonódik össze.
A történet egy országban, Hideában játszódik, amelyet belső háború, két vallás közötti ellentét, valamint démoni erők is pusztítanak. Elhagyatott tankok, romos városok, elkeseredett civilek jelennek meg – miközben a civil konfliktus mellett kísérteties lények is felbukkannak. A főszereplőnek, Remynek egyszerű feladata lenne: megtalálni a családját. Azonban hamar magával rántja Hidea múltjának titkos rétege és a háború ördögi körforgása.
Erős társadalmi és morális kérdések vetődnek fel, mint például a háború örökös ismétlődése, a dehumanizáció, a hatalom és a propaganda kapcsolata, valamint az egyének sorsa egy ellenséges világban. A karakterek mind eltérő élethelyzeteket, indítékokat és szenvedéseket jelenítenek meg, hangsúlyozva, hogy igazán ártatlan vagy gonosz végletek ritkán léteznek.
Játékmenet szempontjából az orientáció szándékosan nehézkes: nincs térkép, a navigáció kizárólag vizuális és hangjelek segítségével lehetséges. Fejtörők, labirintusszerű pályák és rejtélyes kazamaták várnak felfedezésre, miközben minden információt a játékosnak kell észben tartania. A harcrendszer sajátos elemekkel és korlátozott mélységgel bír, különösen az érzelmi elemekhez köthető fegyverfejlesztéseknél.
Fontos témakör a játék modern háborúkból vett képi világa, ami meghökkentően aktuálissá és elgondolkodtatóvá teszi. A teszt kérdéseket vet fel a játékos tájékozódási szabadságáról, felelősségéről és türelméről; továbbá, mennyire működik a hangulatkeltés és a tudatos bizonytalanság a videojátékban?