Az előadás betekintést nyújt abba, milyen érzés egy nemzetközi iskolában tanuló helyi diáknak lenni, ahol a mindennapokat az angolszász kultúra és nyelv határozza meg, miközben a születési ország és annak hagyományai is jelen vannak az életükben.
Felvetődik a kérdés: milyen identitást ad az, ha valaki mindkét világban félig otthon van, de egyikben sem teljesen? Izgalmas dilemmát jelent, hogy az ilyen módon felnövő fiatalok mennyire érzik magukat a saját országuk kultúrájához tartozónak, ha mindennapjaikat jelentős részben egy másik kultúrkör szabályai befolyásolják.
A nyelvi nehézségek, a saját kultúra és hagyományok megélésének hiánya, valamint a „harmadik kultúra” fogalma mind felmerülnek. Ezek a témák rámutatnak arra a különös határzónára, ahová ezek a fiatalok kerülnek, miközben azt vizsgálják, honnan is jönnek és hová tartoznak igazán.
A globalizáció előnyeiről és dilemmáiról is szó esik: a kérdés, hogy a sokféle kulturális befolyás összemos-e mindent, vagy inkább segít hidakat építeni mások felé, végigkíséri a gondolatmenetet. Az identitáskeresés, a gyökerek megtalálásának fontossága, valamint a globális és lokális kötődés harmóniája mind olyan témák, amelyek gondolkodásra ösztönöznek.