A grunge-os, punk stílusú grafikai design egyre nagyobb népszerűségnek örvend a digitális és offline vizuális kultúrában. Az irányzat a 70-es évek brit punk mozgalmából nőtt ki, és lényegét tekintve a lázadás, szabályszegés és eredetiség áll a középpontban.
Az elemzés során szó esik a stílus fő jellemzőiről, így a kaotikus tipográfiáról, a DIY- (csináld magad) textúrákról, a vágott és ragasztott kollázs-esztétikáról, a feltűnő és intenzív színválasztásról, valamint a szándékosan aszimmetrikus elrendezésről.
Felmerül a kérdés, miért tér vissza most a punk design, és milyen társadalmi, kulturális igények húzódnak meg e trend mögött. A videó kitér arra is, milyen területeken alkalmazható sikeresen ez a vizuális világ, például divatban, zenei projektekben, független márkák arculatában vagy társadalmi mozgalmak kommunikációjában.
Felmerül, hogyan lehet a punk design szabálytalanságát ötvözni a mai digitális elvárásokkal, és miként integrálható a stílus akár „tisztább” vagy rendezettebb vizuális környezetbe is. Hasznos tippeket kapunk textúrák, betűtípusok és színek kiválasztásához, valamint arról, hogyan tehetjük egyedi hangulatúvá projektjeinket egy kis punk szellemiséggel.