Az 1930-as évek újságcikkei meglepő módon gonosz, veszélyes játékeszközként írták le a flippergépeket, amelyeket számos amerikai városban betiltottak. A történelmi visszatekintés során felmerül a kérdés, miért váltott ki ilyen indulatokat egy egyszerű golyós játék.
Kiderül, hogy a flipper őse, a Bagatelle, már a 19. században is vitákat gerjesztett a szerencsejáték és az ügyességi játék határán mozgó mivolta miatt. A flipper evolúciója monumentális technológiai és jogi változásokat hozott: a játékosok előbb a rugós indítókarral, később a legendás flipperekkel nyertek tényleges irányítást a játékmenet felett.
A dokumentum ismerteti, hogyan sodródott a flipper ismét a hanyatlás szélére az 1980-as években, amikor a videojátékok térhódítása elvonta a figyelmet az eredeti arcade-élményről. Bemutatásra kerül, miként igyekeztek a gyártók túlélni: új, történetközpontú játékmenettel, digitális elemek bevonásával tartották életben a játékot.
Modern időkre érve új témák bontakoznak ki: a flipper közelmúltbeli újjáéledése, a háztartásokat célzó termékek elterjedése, valamint az online közösségi funkciók megjelenése. Felmerül a kérdés, hogyan tudott talpon maradni a játék, amely kétszer is majdnem eltűnt, és hogy a játékosok miként viszonyulnak a régi és új gépek közötti különbségekhez.
A riport izgalmas betekintést nyújt egy olyan közösségbe, amely mindig alkalmazkodott, miközben újabb és újabb generációkat szólított meg, valamint sorra veszi a változásokkal és kihívásokkal teli évszázad főbb mérföldköveit. Megjelennek az ügyesség, szerencse, közösség és technológiai fejlődés kérdései, de a végső megoldás vagy a játék jövője nem kerül konkrétan lezárásra.










