A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 35 perc

A Dolog játék remaster: visszatér a horror és a paranoia az Antarktiszon

A Dolog film klasszikus légköre most játékban kel újra életre – de vajon a paranoia és a terror is ugyanúgy működik, ha lövöldözős játékká formálják?

John Carpenter legendás horrorfilmje, a The Thing, különleges atmoszférájával, feszültséggel teli, paranoid hangulatával és lenyűgöző praktikus effektjeivel vált kultikussá. A film nyitva hagyott befejezésének köszönhetően többször felmerült a folytatás kérdése, de a végül elkészült játék inkább előzményként szolgált.

2002-ben jelent meg a Computer Artworks által fejlesztett, harmadik személyű lövöldözős videójáték, amely most, két évtizeddel később, a Night Dive remasterelésében újra életre kelt. A történet során a játékos egy antarktiszi kutatóállomáson, egy szűk csapattal próbál túlélni, miközben senkiben sem lehet megbízni, mert bárki lehet a „Dolog”.

A játék többek között egyedülálló csapatszabályzási rendszerével kelt figyelmet, ahol a csapattagok bizalmát különféle módszerekkel kell elnyerni, különben akár saját embereink fordulhatnak ellenünk. A történet mélyebb rétegeiben feltűnik egy gonosz vállalat, a Gen Inc., és az eredeti film szereplői, vagy azok utalásai is megjelennek.

Számos érdekes játékmenetbeli ötlet is felszínre kerül: például a paranoia, a fertőzöttség tesztelésének módszerei vagy az erőforrás-menedzsment jelentősége a fagyos Antarktiszon. A videó humorosan emeli ki, mennyit változott a horrorjáték-dizájn az elmúlt évtizedekben, illetve azt is, milyen felemás érzéseket kelt, ha egy ikonikus filmet lövöldözős játékba próbálnak átültetni. A videó számos kérdést vet fel a remake szerepéről, a horrorműfaj hatékonyságáról és a játékmechanikák filmhez való viszonyáról.